Tuesday, May 1, 2018

New Episode Begin

Assalamualaikum...

It's been a loooonngggg time tak singgah sini.. 


Dah seminggu rasa loya and rasa nak muntah ja.. siang petang malam.. ingatkan angin sebab tak makan nasi hari ahad haritu masa pegi kelas 15/10/2017.. 


Lepastu terfikir pulak lah, preggy kot? sebelum tu (awal oct.) dah pernah beli test kit, tapi negatif. Then period (but brownish) for 2 days. But since this "case" is "agak pelik", and i've read somewhere it could be an indicator of pregnancy ("implantation spotting"), so, aku beli lah test kit sekali lagi petang ahad haritu.. senyap2 tak bagitau suami (sebelum ni aku dah beli baannyaakk test kit. rege seketul tu bukannya murah). hahaha.. Alhamdullilah positive, about 5w plus. Terus whatsapp si suami yg sedang bertugas kat KL. Bila dapat tahu tu, terus dia call aku dengan suara yang macam x percaya tapi terharu sangat. siap cakap nak kuar air mata (kegembiraan) dah ni. hihi.. Cik ameena pun aku bitau. Ada baby kat tummy omak. Ameena dah jadi kakak ni.. tapi kelihatan blur sangat cik ameena tu. Namun dia layankan juga omak dia usap perut. LOL..


Today, call klinik kesihatan presint 9 n tanya prosedur buka buku merah macam mana. Operator sambungkan kepada Bilik No 15. N aku diadvice utk pegi daftar kat Kaunter 8 and set appointment. Baiklah, InshaAllah. tengokla petang nanti macam mana. (xde pula misi tu pesan bawa dokumen ape2. haish.. aku pun x double check tadi. walhal dah baca dah kat FB KK kene bawa IC & Sijil Nikah utk daftar).


Pregnancy kali ni istimewa. first time experience kat Malaysia. Cik Ameena dulu lahir kat luar negara, prosedur, layanan dan perjalanannya mungkin ada sedikit perbezaan. Semoga zuriat yang dikandung ini sentiasa berada dalam lindungan Allah dan semoga segala urusan berjalan dengan lancar hendaknya. 




NJLN

Tuesday, 24/10/2017

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates