Monday, January 9, 2012

Cita2 aku mase tecik~

Mase aku tecik.. aku tersangatlah hyper dan tersangatlah comot.. eheheh.. sangat ingin tahu n sangat suke berjalan/explore tempat baru.. Aku pernah sesat kot dalam hutan.. hahahaha.. p mana2, orang akan ingat aku adalah lelaki.. :P bile da besar sket, curiosity aku memang x sudah2.. dan aku ade simpan satu cita-cita nih.. slalunye, kalo cikgu tanye cita2 aku kat kelas, aku akn jawab standard-nak jadi cikgu.. ehehe.. tapi sebenarnya, jauh di lubuk hati.. aku teringin sangat nak menjadi pramugari.. bile aku suarakan kepada mak aku, terus die gelak kat aku.. almaklumlah, aku ni rendang, chubby, gelap, kurang cantik.. hehehe.. betul gak tu.. terasa la sket, tapi aku sedar diri.. (kadang2 bile aku belek cermin, aku rase aku ok jer.. :P ) hehehe.. tapi sebenarnya, mak aku risau dengan 'dunia' atas awan nih.. macam2 lah justifikasinya.. muncung sekejap lah aku bile xde sokongan.. ehehehe.. (well..not wrong to dream right? eheh..)


Aku nak jadi pramugari sebab aku tak penah naik belon (kapal terbang). Aku slalu imagine macamne perasaan kat belon tu.. sambil membelah awan.. melihat laut dan gunung ganang dari atas.. to wear that kebaya (MAS punye kebaya).. buat sanggul siput stewardess MAS.. travel ke luar negara.. awesomeness! aku rase, ianya satu kerjaya yang sangat kelaaass! seriously, this is my thing! *kalo aku nak rase sume tu, aku boleh je bercita2 nak jd pilot ker, air fighter ker, angkasawati ker.. hehehe* kalo tengok citer yg ade scene atas belon kan, mule la mata aku membundar sebesar2nya.. hehehehe.. n then mula la fikiran merawang.. waaaaahh~ 


Tapi, cita2 aku x kesampaian.. ape nak buat~~


Korang dulu mase tecik, ape cita2 ek? ^___^

5 comments:

Wan Fisya Wan Idris said...

Same la...aku pun dulu nak jdik pamugari..standard la tuk aku yg gila glemer nie hiksss!!!!...xde yg bg sokongan jugak,sbb depa kata "hg pendek!!"...

Miz Jac said...

egegege.. kok, aku rase ade je stewardes yg lagi rendang dari kite.. ngetngetnget..~

TiTi said...

nasib dulu takde citer awan dania! kalau tak mesti lagi berkobar-kobar ^_^ tp masa saya kecik-kecik dulu takde cite2 yg serius, selalu bertukar-tukar, takde pendirian langsung hahaha :D

'arif said...

cita2 gua nak jd pilot..memula nk jd pilot sebab nk bw mak gua pi australia tgk kanggaro..bila dh besau sikit, gua nk jadi pilot air force pula..

akhirnya gua cuma mampu menjadi pilot helicoter yg beli kt uptown..

Miz Jac said...

ehe.. aku slalu gak tuko cita2.. skjap nak jadi tukang kebun.. nak jadi perenang.. nak jadi ahli sukan.. nak jadi arkitek.. nk jadi fashion designer.. dan sebagainya.. hihihi

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates