Friday, January 20, 2012

"Merdeka! Merdeka!" =P

Yay! Dengan tamatnya masa menjawab OSM504 petang semalam, maka dengan rasminya juga, tamat sudah Final Exam untuk semester yang ke-5 ini.. Phewwww! Keempat-empat paper aku jawab dan aku keluar awal.. Apa gunanya termenung dan menyeksa diri kan? ekekeke.. Papehal, aku dah jawab sedaya upaya. Hopefully, lepas lah kesemuanya.. Apa yang pasti, semester depan, aku nak amek 2 subjek ja.. Aku ni ade 'selected memory' dan susah nak ingat.. Tapi kan,  aku terbaca satu  blog ini. memang membuka mata aku lah.. katanya, "jangan paksa diri belajar/membaca sesuatu subjek tu sehingga stress dan tak ingat apa yang dipelajari. Tapi, anggap ianya sesuatu perkara baru yang bermanfaat untuk dipelajari dan cuba terapkan perasaan ingin tahu terhadap subjek tersebut. Nescaya, kamu akan belajar dengan seronok dan pemahaman terhadap sesuatu subjek tu akan lebih jelas. Paling penting, bila kamu sudah mengetahui/mempelajari subjek tersebut, kongsilah dengan orang lain.. demi kebaikan diri dan masyarakat.. " haaa.. begitulah sedikit sebanyak tips yg beliau bagi.. betul tu babe.. final exam ritu, aku x membaca/ulangkaji tunggang langgang.. but, i find d right time/mood, baca in a fun way.. puff! boleh la aku ingat walau x sepenuhnya.. I will definitely change my style of study.. ;)


by the way, masuk opis tadi, terpandangla calender 2012 yang comel banget.. from BTN kalo x silap.. sangat menyukai gambar ini:-



0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates