Friday, September 23, 2011

Bonus Lumayan atau Kenaikan Gaji @ Sektor Awam? Bajet 2012

Hari ni ter-rajin lak membaca berita online.. Pak Najib telah minta MOF kaji kedua-dua opsyen ini bagi membantu meringkankan beban kos sara hidup kakitangan awam & persara kerajaan, di samping menjamin sokongan padu org gomen dalam PRU akn dtg.. (Yaaayy! dah nak PRU!!!) Dalam yahoo news, ramai yang respon.. ade yg sangat menyokong, tidak kurang pulak yang mempertikaikan. yang buat dunno & tak kesah pun ade.. hehehe.. Sedih betul la bile ade sesetengah pihak menyatakan org gomen ni x patut diberi kenaikan gaji dan dikatakan bilangan org gomen ni terlampau ramai (seap ada kasi nisbah lagi tuu.. *camne ek die tahu nisbah tuu? mane ek nak cari maklumat tu? hehehe).. ye ker terlampau ramai? maybe skarang most of d gov office dah apply office automation.. so bnyk keje dipermudahkan.. n bile mudah, kurang la sket keje.. bile keje da kureng, org luar akn nmpk org gomen ni ngulor.. duhhhhhh.. watevaaa!

biaselah tu.. lumrah manusia.. bile ade dpt lebih; x pueh hati.. bile bagi sket, nak lebih.. aku masih x faham lah sebenarnya.. maybe pergaulan/pembacaan aku terhad, maka, input yg aku dapat pun terhad.. jadi x nmpk situasi all-round.. aihhh.. aku sedey bile org gomen ni dilabel macam2.. esp part gaji nek nih.. com'on.. kami dah lame x dpt bonus.. dpt bantuan 5rat tu pun, kire dah bersyukur sesangat tu.. compare to some of d private companies, dapat bonus berbulan2! yearlyy! ddduuuuuuhhh.! my point here is, rezeki setiap individu adalah berlainan.. kenala bersyukur.. dlm nk tmbh rezeki tu, kenela usaha lebih.. org gomen, gaji takat tu je.. kenaikan tahunan pun so n so jer.. kalo nk duit lebih, wat moonlighting.. but make sure x terganggu kerja hakiki.. hehehhe..

aaahh.. ape yg aku merepek nihhh.. harap jgn amek kesah or amek berat pasal post aku kali ini.. hahahha.. *mode bengang selepas bace komen2 berkenaann.. =)

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates